• اصفهان - خیابان کاوه - کوچه 28 - ساختمان اداری سهند - طبقه 5 واحد 3 (فروش) - طبقه 6 واحد 3 (حسابداری و مدیریت)

تماس با ما

031-91008818

ایمیل

info@ala-co.ir

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 17 پنجشنبه 8:30 تا 12:30

مدیرکل دفتر خدمات فنی وزارت صمت: عملکرد نامناسب شرکت‌های گارانتی موبایل، مجوز آن‌ها را لغو می‌کند

مدیرکل دفتر خدمات فنی وزارت صمت: عملکرد نامناسب شرکت‌های گارانتی موبایل، مجوز آن‌ها را لغو می‌کند

مدیرکل دفتر خدمات فنی وزارت صمت: عملکرد نامناسب شرکت‌های گارانتی موبایل، مجوز آن‌ها را لغو می‌کند

البته همچنان این ابهام وجود دارد که با اجرای این قانون، تکلیف مشتری‌هایی که کالاهای خود را با گارانتی‌ آن‌ شرکت خریده‌اند، چیست؟

مدیرکل دفتر خدمات فنی وزارت صمت اعلام کرد که با پیوستن شرکت‌های گارانتی به سامانه جامع خدمات پس از فروش، شرکت‌هایی که عملکرد مناسبی نداشته باشند، لغو مجوز می‌شوند.

براساس گزارش صداوسیما، با وجود تکمیل فرایند پیوستن تلفن همراه به سامانه جامع خدمات پس از فروش، گلایه‌های مردم از عمل‌نکردن شرکت‌های خدمات پس از فروش به تعهدات خود همچنان وجود دارد. همچنین به گفته رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ماهانه حدوداً ۲۵۰ تا ۳۰۰ شکایت به شرکت‌های خدمات پس از فروش مربوط می‌شود.

«حمید محله‌ای»، مدیرکل دفتر خدمات فنی وزارت صمت گفت: «درحال‌حاضر شرکتی را نداریم که واردکننده یا تأمین‌کننده تجهیزات موبایل باشد و در سامانه جامع خدمات پس از فروش ثبت‌نام و کالاهای خود را اظهار نکرده باشد.»

او همچنین اعلام کرد اگر گوشی وارداتی در حیطه خدمات پس از فروش قرار بگیرد (یک سال و نیم از گارانتی آن نگذشته باشد)، درصورتی‌که هرگونه ایرادی برایش ایجاد شود و عرضه‌کننده کالا امکان تعمیر و اصلاح آن مانند روز اول را نداشته باشد، باید کالا را با کالای دیگری در همان مدل تعویض کند؛ مگر اینکه مشخص شود که مثلاً گوشی در آب افتاده یا ضربه دیده است.

او درباره نوع برخورد با شرکت‌های ناقض قانون ادامه داد: «دو نوع برخورد صورت می‌گیرد؛ اول اینکه طبق قانون، جریمه و به ارائه خدمات مجبور می‌شود. دوم اینکه ما در وزارت صمت این اتفاقات را در شناسنامه‌های خدمات پس از فروش بعدی و در فرایند اخذ تأییدیه مدنظر قرار می‌دهیم. ما به‌دنبال این هستیم که این موارد به‌صورت سیستمی انجام شوند؛ یعنی همان‌طور که گوشی‌ها به‌طور سیستمی فعال‌سازی می‌شوند، به همان صورت نیز عملکرد شرکت‌های گارانتی ارزیابی شود.»

به گفته وی، با پیوستن شرکت‌های گارانتی به سامانه جامع خدمات پس از فروش، شرکت‌هایی که عملکرد مناسبی نداشته باشند، براساس یک‌سری شاخص‌ها لغو مجوز می‌شوند. محله‌ای همچنین اعلام کرد که طی یک سال اخیر نیز مجوز چند شرکت به‌صورت مقطعی لغو شده است.

هرچند لغو مجوز راهکاری از سوی محله‌ای برای ارتقای خدمات گارانتی اعلام شده، ولی در این صورت این ابهام وجود دارد که پس از لغو مجوز شرکت‌های ارائه‌دهنده گارانتی، تکلیف مشتری‌هایی که کالاهای خود را با گارانتی‌ آن‌ شرکت خریده‌اند، چیست؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


مقالات ما


نصر تهران: در رفع محدودیت‌های اینترنت موفق نبودیم؛ اما چه نهادی موفق بود؟
  • ۲۵
  • آذر
  • نصر تهران: در رفع محدودیت‌های اینترنت موفق نبودیم؛ اما چه نهادی موفق بود؟

    رئیس نصر تهران در نشست خبری «هم‌آفرینی صنفی» اعلام کرد که آن‌ها طی سه سال گذشته، تمام تلاش خود را برای برقراری ...

    کارت‌‌های گرافیک RTX 40 SUPER انویدیا احتمالاً ژانویه 2024 روانه بازار می‌شوند
  • ۲۵
  • آذر
  • کارت‌‌های گرافیک RTX 40 SUPER انویدیا احتمالاً ژانویه 2024 روانه بازار می‌شوند

    انویدیا برای معرفی کارت‌‌های گرافیک سری RTX 40 SUPER در نمایشگاه CES 2024 آماده می‌شود و حالا شایعه‌ای جدید تاریخ عرضه آن‌ها ...

    رییس اینستاگرام از اتصال تردز به سایر شبکه‌های اجتماعی تا یک سال دیگر خبر داد
  • ۲۵
  • آذر
  • رییس اینستاگرام از اتصال تردز به سایر شبکه‌های اجتماعی تا یک سال دیگر خبر داد

    چند روز پس از اینکه تردز سرانجام آزمایش عمومی پروتکل ActivityPub را آغاز کرد، حالا «آدام موسری»، رئیس اینستاگرام، جزئیاتی از برنامه‌های این ...

    سوءاستفاده مالک تیک تاک از مدل OpenAI برای تولید هوش مصنوعی برملا شد
  • ۲۵
  • آذر
  • سوءاستفاده مالک تیک تاک از مدل OpenAI برای تولید هوش مصنوعی برملا شد

    شرکت بایت‌دنس، مالک تیک تاک، به‌صورت مخفیانه از API شرکت OpenAI استفاده می‌کرد تا مدل هوش مصنوعی خودش را بسازد. تازه‌های تکنولوژی ...

    ارتباط با ما


    شماره تماس

    (+98) 916 - 123- 4567

    ادرس

    اهواز: کیان اباد ,خیابان28شرقی,پلاک12

    پست الکترونیک

    info@themento.com

    برچسب ها